Pagina instellingen

Tekstgrootte

  • Home
  • Onze school
    • De school in een notendop
    • Waar wij voor staan
      • Visie
      • Identiteit
      • Kernwaarden
      • De Vreedzame School
      • Ouderhulp
      • Gedragsprotocol
    • Hoe wij lesgeven
      • Onderwijs op maat
      • Lesmethodes
      • 21-eeuwse vaardigheden
      • Projectweken
    • Praktisch
      • Schoolgrootte en populatie
      • Schooltijden
      • Gymrooster
      • Groepsindeling
      • Social Schools
      • Vakanties en vrije dagen
      • Ziek of afwezig melden
      • Verlof aanvragen
      • Voor de leerkracht
    • Schoolgids
    • Nieuwsbrieven
    • Kalender
  • Aanmelden
  • Organisatie
    • Het team
    • Groepen
      • De groepen 1-2
      • De groepen 3
      • De groepen 4
      • De groepen 5
      • De groepen 6
      • De groepen 7
      • De groepen 8
    • Bestuur
    • Medezeggenschapsraad
    • Ouderraad
    • De leerlingenraad
    • Jozefvrienden
  • IKC
    • Peuterspeelzaal
    • Overblijf
    • BSO
  • Werken bij
  • Contact
Onze visie
Ons profiel
Onderwijs op maat
Ouderhulp

Onderwijs op maat

 

Plan van aanpak onderwijs in de corona-periode

Onderwijs op maat

Elk kind is uniek en ontwikkelt in een eigen tempo. Wij geloven in onderwijs dat past bij het niveau en de talenten van onze kinderen. Voordat uw kind op onze school start, vragen wij informatie op van de vorige school, de peuterspeelzaal of het kinderdagverblijf. Zo kunnen wij direct bij de start aansluiten op het ontwikkelingsniveau van het kind.  

Afgelopen twee schooljaren werden gekenmerkt door de aanwezigheid van het corona (CIVID-19) virus. We hebben toen, om alle betrokken een handreiking te geven hoe wij daar als school mee omgaan, een Plan van aanpak opgesteld dat antwoord geeft op de meest gestelde vragen. De MR heeft haar instemming op het plan verleend. Dit plan zal geupdate worden wanneer nodig.

Ons onderwijs op maat vullen wij in door: 
 

Basisvakken Rekenen, Taal en Spelling op 3 niveaus  

Wij bieden op school de stof van de basisvakken (rekenen, taal, spelling) op drie niveaus aan. Bij het indelen van de kinderen in niveaugroepen kijken we naar de toetsresultaten, benodigde instructie, zelfstandigheid van het kind en de motivatie. Hoe hoger de niveaugroep, hoe uitdagender de leerstof. Zodra blijkt dat een kind de leerstof beheerst, krijgt het extra uitdagend werk aangeboden. Per vak, thema/blok of lesdoel kan het niveau van een kind verschillen.

Ondersteuningsprofiel

In ons ondersteuningsprofiel leest u hoe we de ondersteuning van alle leerlingen op de Sint-Jozefschool organiseren.

De Sint-Jozefschool is verantwoordelijk voor de onderwijsondersteuning van alle leerlingen die bij onze school staan ingeschreven. Om passend onderwijs te kunnen bieden, werken wij nauw samen met andere basisscholen en scholen voor speciaal (basis)onderwijs binnen het Samenwerkingsverband Passend Primair Onderwijs Delflanden. We stemmen ons onderwijs af op de onderwijsbehoeften van onze leerlingen. In dit plan leest u op welke wijze we dit doen, wie hierbij allemaal betrokken zijn en welke taken en verantwoordelijkheden de verschillende professionals (binnen én buiten de school) hierbij hebben.

Ondersteuningsprofiel 2022-2023.pdf


Extra aandacht voor kinderen met grotere ondersteuningsbehoefte

Wanneer een kind meer ondersteuning nodig heeft bij (één van) de basisvakken of bij de sociaal-emotionele ontwikkeling, kijken wij welke ondersteuning passend is. In overleg met de ouders, leerkracht en zo nodig de intern begeleider passen wij het onderwijsaanbod of de aanpak aan. Indien nodig stellen we een handelingsplan op. Hierin staat hoe en welke ondersteuning het kind krijgt (individueel of in groepjes, digitaal of via andere werkvormen) of dat er externe ondersteuning gewenst is.

School OndersteuningsTeam (SOT) 

Ons SOT stelt zich graag aan u voor op de pagina:

https://www.sint-jozefschool.nl/organisatie/het-team/

 

Levelwerk voor extra uitdaging

Voor kinderen die meer uitdaging nodig hebben, is er binnen school Levelspel voor de kleuters en Levelwerk voor de leerlingen vanaf groep 3 in huis.

In de brief die u vindt onder dit bericht wordt Levelspel en Levelwerk toegelicht.

infobrief ouders Levelwerk 2021 website.pdf
Dyslexie

Een kind met dyslexie heeft moeite met het aanleren of toepassen van het lezen, schrijven en spellen. Het is een complex probleem dat invloed kan hebben op het gehele functioneren van het kind. Dyslexie is niet gebonden aan intelligentie of sociaal-economische achtergrond.  

Kinderen met dyslexie hebben extra ondersteuning nodig. De Sint Jozefschool heeft daarom een Dyslexieprotocol. Daarin staat beschreven hoe wij omgaan met dyslectische leerlingen.

protocol dyslexie jozefschool 2020.pdf

NT-2 taalonderwijs  

Sommige leerlingen hebben extra ondersteuning nodig op het gebied van taalontwikkeling omdat de voertaal thuis anders is dan de Nederlandse taal. Hiervoor biedt het School Ondersteuningsteam NT2 onderwijs aan, gericht op verrijking van de woordenschat.

Schoolgids

Vakanties en vrije dagen

Ziek / afwezig melden

Social Schools

Contact

Sportparkweg 6-8
2631 GA Nootdorp

(015) 3109654
jozefschool@laurentiusstichting.nl

Social Media

Onderdeel van

Laurentius Stichting voor Katholiek Primair Onderwijs

  • Cookie instellingen

Powered by Social Schools