Pagina instellingen

Tekstgrootte

  • Home
  • Onze school
    • De school in een notendop
    • Waar wij voor staan
      • Visie
      • Identiteit
      • Kernwaarden
      • De Vreedzame School
      • Ouderhulp
      • Gedragsprotocol
    • Hoe wij lesgeven
      • Onderwijs op maat
      • Lesmethodes
      • 21-eeuwse vaardigheden
      • Projectweken
    • Praktisch
      • Schoolgrootte en populatie
      • Schooltijden
      • Gymrooster
      • Groepsindeling
      • Social Schools
      • Vakanties en vrije dagen
      • Ziek of afwezig melden
      • Verlof aanvragen
      • Voor de leerkracht
    • Schoolgids
    • Nieuwsbrieven
    • Kalender
  • Aanmelden
  • Organisatie
    • Het team
    • Groepen
      • De groepen 1-2
      • De groepen 3
      • De groepen 4
      • De groepen 5
      • De groepen 6
      • De groepen 7
      • De groepen 8
    • Bestuur
    • Medezeggenschapsraad
    • Ouderraad
    • De leerlingenraad
    • Jozefvrienden
  • IKC
    • Peuterspeelzaal
    • Overblijf
    • BSO
  • Werken bij
  • Contact
Onze visie
Ons profiel
Onderwijs op maat
Ouderhulp

Groepsindeling


Elk jaar stellen wij vanuit de kleutergroepen nieuwe groepen 3 samen. Dit schooljaar zijn wij gestart met een combinatiegroep 3/4. Bij de indeling streven wij naar een zo evenwichtig mogelijke verdeling. Wij kijken dan naar de verhouding jongens/meisjes, leerniveaus, ondersteuningsbehoeften, etc. Ook zorgen wij dat elk kind bij ten minste één vriendje of vriendinnetje in de klas komt. 

Van groep 3 tot en met groep 5 blijven zoveel mogelijk de kinderen in dezelfde groep. Bij de overgang naar groep 6 kijken wij opnieuw naar de hoeveelheid didactische en/of pedagogische ondersteuning die binnen de groepen nodig zijn. De praktijk leert dat dit van groep tot groep vaak sterk verschilt. Dat doen wij op dezelfde manier als het samenstellen van de groepen 3 (dus evenwichtige verdeling en elk kind met tenminste één maatje in de klas).  

In uitzonderlijke gevallen kan het nodig zijn om een groep op een ander moment te mixen met één of meer parallelgroepen. Bijvoorbeeld als het na herhaalde pogingen echt niet lukt om de pedagogische en/of didactische ontwikkeling van de groep te waarborgen.  

Het indelen van de groepen (na groep 2 en groep 5 of incidenteel) is de verantwoordelijkheid van de school. Groepsleerkrachten, de intern begeleiders en de directie zijn hierbij nauw betrokken.  

Schoolgids

Vakanties en vrije dagen

Ziek / afwezig melden

Social Schools

Contact

Sportparkweg 6-8
2631 GA Nootdorp

(015) 3109654
jozefschool@laurentiusstichting.nl

Social Media

Onderdeel van

Laurentius Stichting voor Katholiek Primair Onderwijs

  • Cookie instellingen

Powered by Social Schools